Smaksatt vatten – gör underverk på jobbet

Gert Strand AB är företaget som ligger bakom Aromhuset. Aromhuset i sin tur är det varumärke som har försett svenska folket med ett gott och nyttigt alternativ på smaksatt bubbelvatten. Hela 16 varierade smaker finns i utbudet och varje flaska rymmer 30 ml arom, det är nämligen en liten flaska man handlar, men som kan smaksätta omkring 15 liter kolsyrat vatten. Smakerna passar gammal som ung och det finns i det stora sortimentet något för alla och en var.

Aromhusets produkter är fullkomligt befriade från både socker samt sötningsmedel och kan därmed drickas av alla – från diabetikern till följare av strikta dieter och små barn som inte ska få i sig för mycket socker. Dock blir vi i allmänhet mer och mer försiktiga med vad vi stoppar i oss så att Aromhuset har gjort succé i alla läger är ingen överraskning.

smaksatt mineralvattenkolsyremaskin kolsyrat vatten

Nu lanserar Gert Strand AB sex av de ungefär 20 aromerna från Aromhuset i nytt format. Den nya flaskan rymmer hela 270 ml arom, vilket räcker till runt 58 liter kolsyrat vatten. Den har också ett smart pumpsystem där ett pumptag är framtaget att smaksätta ca 150 ml vatten (en engångsplastmugg av standardtyp) samt 2-4 pumptag är tillräckligt till en halv liter vatten.

Varför Strand fick denna idé var för att frambringa ett sätt för aromerna att smidigt kunna användas till de vattenautomater som blir allt vanligare ute på arbetsplatserna. Dagens chefer inser att ett regelbundet vattenintag är väsentligt för att hålla bra stämning och god prestationsförmåga bland sina anställda. Om man placerar en av dessa nya aromflaskor från Aromhuset vid vattenautomaten så kommer intresset bland personalen att fylla på sin vätskenivå kontinuerligt att öka avsevärt.

Vi svenskar är mycket förtjusta i smaksatt bubbelvatten, det visar sig tydligt när man ser till hur mycket smaksatt kolsyrat vatten vi handlar hem från affärerna. Varför dricka smaklöst, slätt vatten när det goda alternativet inte för med sig några nackdelar? Har man fri tillgång till gott, krispigt vatten på jobbet så tar man absolut tillfället i akt att utnyttja denna bonus.

För arbetsgivaren medför det piggare, gladare och friskare personal, vilket medför investeringen till en vinstsituation för samtliga parter.

Strand fick välja ut sex av de 20 smakerna som skulle få följa med till det nya formatet och vinnarna blev granatäpple – som uppskattas av en aning mognare smaklökar, hallon, blåbär och äpple – för de som tycker om en aning syrliga toner i sitt vatten, samt persika och melon – som är åt det aningen sötare hållet. Meningen är att det ska finnas smaker som kan uppskattas av allihopa och det har Strand lyckats fint med.

Om man dessutom installerar vattenautomaten centralt och kanske i anslutning till en gemytlig omgivning så kan detta bli det nya stället för korta raster och lite sällskaplig samvaro. Man kan stanna upp och utbyta några meningar med en kollega – få ett välbehövligt break helt enkelt som gör att man därpå kommer tillbaka till sina arbetsuppgifter med förnyad ork och inspiration. Den gulnade, hostiga gamla rökrutans tid är förbi, nu när den sprakande samt bubblande vattenautomaten är här.